DGB - NEWS
Новини паливного ринку в Україні.
20.10.2022.

Балон на мільйон

Хто про шо балакає в сховищі, а у нас про LPG))) Для початку доповідаю: на минулий заклик щодо модернізації законодавства у сфері опалення на LPG відреагували в Міненерго, там вже консультуються щодо розшиття вузьких місць.
І якщо опалення – це дуже цікаво, але дещо далекувато, то побутові балони вимагають не меншої уваги тут і зараз. Великого балону газу вистачить на довгий період для приготування їжі. Причому не тільки у приватному будинку – декілька знайомих про всяк випадок придбали туристичні комплекти на 1-2 конфорки у квартири. А якщо ще й генератор дозволяє використовувати пропан-бутан замість бензину, то цінність ресурсу за містом підвищується в рази. При цьому на заправках газу повно, а у розпал кризи він там з'явився у вільному доступі набагато раніше за дизель та бензин. То ж декілька газових балонів у сараї це фундамент реальної енергетичної автономії! Сам маю три)
Невідворотність енергетичної кризи створила величезний попит на балони. Все доступне з «епіцентрів» вигребли, а ціни на червоні пошарпані життям балони на OLX злетіли до небес. Здавалося б все круто: купив балон-заправив- готуєш/грієшся. Зустрічав і тут, у фейсбуці заклики до людей щодо активнішого використання балонного газу як простого та безпечного енергоносія. Насправді ж ні, не простого і не самого безпечного!
Основних нюансів два. Перший – власне балон. Він - не каністра, а скраплений газ дуже відрізняється від рідких палив, причому у більш небезпечному ключі. В ідеальному світі користувачі побутових газових балонів проходять інструктаж щодо безпеки, а балон – регулярне технічне обслуговування. За законодавством (а головне за логікою та практикою), перед кожною заправкою балони мають перевірятися авторизованими компаніями. Вони ж і заправляють балон (норматив – 85% від ємності) на газонаповнювальній станції, везуть його абоненту та підключають на місце експлуатації. Абоненту дають перевірений повний балон, а старий порожній йде на сервіс. У житті все виглядає інакше. Тут можна зустріти ємності поважного віку. Половину зі своїх 60-65 років життя вони не бачили сервісу, а просто раз за разом задувалися на автозаправках. Цього достатньо для того, щоб являти собою небезпечний предмет з іржею та підтравлюванням клапану.
Друга проблема – процес заправки. Думаю, я не помилюся, якщо скажу, що викладеним вище законним шляхом використовується не більше 15% побутового пропан-бутану в Україні. Але раніше такого не було. Ще в 1990-х державні або напівдержавні облгази задовольняли потреби громадян, а газових заправок просто майже не було. Зараз все навпаки: інститут облгазів пішов у небуття, а заправок куча, то ж левова частка балонів заправляється саме на них. Чи безпечно це? Ні!
Саме тому наповнення балонів на АЗС формально заборонено, але за 20-50 грн у заправника може знайтися час та натхнення. Керівництво відповідальних мереж слідкує за цим і карає порушників, але такими мережами є не всі. Зрозуміло, що на АЗС ні про яке технічне обслуговування балону не йдеться, а значить гарантій його справності ніяких. Обсяг заправки замість нормативних 85%- до відсічки. Коли з холодної заправки балон потрапить до теплої оселі зростання тиск газу, який набагато більше розширюється ніж бензин, може призвести до вибуху. Таких випадків і раніше було достатньо, а зараз зростанням користувачів підвищить загрозу. Ну і не треба забувати, що вимушені нові абоненти здебільшого скуповували далеко не сучасні безпечні композитні балони, а те, що було дешевше, тобто старі радянські ємності.
Але чи нормально, що більшість побутового газу походить з АЗС? Так, цілком. Адже на заміну облгазам приватні компанії не прийшли через страшну зарегульованість системи. Якщо зробити законний масштабний бізнес з продажу балонів і легше за спорудження АЕС, то ненабагато. Правда, Stanislav Batrachenko? То ж люди масово їдуть на заправки. Каюсь, і сам задуваю балони у такий спосіб (хоч якась користь від БРСМ та підзаборних АГЗП). В Європі попит на балонний газ дуже високий, тому система постачань цього енергоресурсу налагоджена прекрасно. Заправляти балони на заправках там зась, але обміняти порожній можна скрізь від хлібної лавки до господарчого магазину. Ну і на заправках, певен, всі бачили там спеціалізовані автомати.
Убогий балонний фонд помножений на відсутність культури заправки завжди був запорукою біди, а зараз, із зростанням інтересу до балонного газу небезпека зростає відповідно стрімко.
То що ж робити? В ідеалі треба будувати сучасну державну систему постачання побутового пропан-бутану населенню та модернізувати законодавче регулювання комунально-побутового сектору. Послаблення гайок повинно мати на меті полегшення входу на ринок для приватних компаній. Але це робота на роки… тоді як армія споживачів балонного газу вже величезна і зростає з кожним вибухом на енергетичних станціях України.
На мою особисту думку, оптимальним рішенням сьогодні могла б стати легалізація заправки балонів на АЗС. Для цього заправки мають навчитися досліджувати ємності на предмет критичних несправностей (це не нанотехнології) та мати договори з ремонтними конторами, куди споживачі можуть звертатися якщо такі несправності виявлені. Про це міг би свідчити якийсь сертифікат. А споживачі мають бути сповіщені про те, що заправляти балони треба на заправках з «сертифікатом» (достатньо приділити цьому пару блоків в телемарафоні).
І знов задача і для влади, і для об'єднань приватних операторів ринку. Останнім я би радив щільніше придивитися до розвитку не автомобільного споживання скрапленого газу. Як показує приклад Європи та явна невідворотність енергетичної кризи в Україні, ця сфера може стати величезним додатком до вже існуючего обсягу продажів.




18.07.2022
Україна може зіткнутися з новим витком паливної кризи
Україна може зіткнутися з новим витком паливної кризи через початок піку сезонного споживання бензину та дизпалива, тож розслаблятися зарано.

Про це в інтерв'ю РБК-Україна сказав директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
Експерт зазначив, що на ринку зараз відносно спокійно, майже зникли черги на АЗС, але такий спокій оманливий, адже незабаром розпочнеться збирання врожаю, коли споживання палива може зрости на третину. При цьому інші країни врятувати Україну не зможуть.

"На жаль, на традиційних для України напрямках імпорту також є певні проблеми. Через підвищений попит з боку українських компаній портова перевалка нафтопродуктів у Румунії та Болгарії вже перевантажена. У Польщі взагалі немає вільних потужностей, щоб забезпечити перевалку палива для українського ринку. тому ж у цих країнах також зростає сезонне споживання, тому не виключено, що їхні уряди намагатимуться обмежити постачання в Україну для забезпечення внутрішніх потреб", - зазначив Куюн.

Саме з цієї причини українцям не варто думати, що паливна криза вже пройдена, адже життя в ілюзіях може бути небезпечним. Куюн вважає, що державі та бізнесу зараз треба починати працювати над диверсифікацією та розширенням каналів постачання палива.
Наприклад, експерт навів Польщу, можливості якої Україна поки що використовує лише на 50%. Також варто обговорити питання "закриття деяких вікон" Румунією та Болгарією, які пішли на такий крок, щоб наситити свій ринок. Також свою політику могла б переглянути і Німеччина, забезпечивши ефективнішу логістику постачання нафтопродуктів в Україну з Бельгії та Нідерландів.

02.02.2021
Ціни на нафту ростуть на оптимізмі щодо попиту

Вартість квітневих ф'ючерсів на нафту Brent на лондонській біржі ICE Futures вранці у вівторок становить $ 56,95 за барель, що на $ 0,6 (1,06%) вище за ціну на закриття попередньої сесії, повідомляє «Інтерфакс».

Саудівська нафтокомпанія Saudi Aramco з обережністю очікує, що попит на нафту відновиться в ряді галузей до кінця в 2021 р заявив напередодні керівник бізнес-напряму розвідки і видобутку компанії Насир Аль Наїмі (Nasir Al Naimi). Він також зазначив, що найгірше в плані ситуації з коронавірусів, ймовірно, вже позаду.

Підтримку нафтовому ринку також надає ослаблення долара США, що підвищує привабливість інвестицій в сировинні товари. Доларовий індекс ICE втрачає 0,1% на торгах у вівторок.
Вартість квітневих ф'ючерсів на нафту Brent на лондонській біржі ICE Futures до 8:15 КСК у вівторок становить $ 56,95 за барель, що на $ 0,6 (1,06%) вище за ціну на закриття попередньої сесії. За підсумками торгів 1 лютого ці контракти подорожчали на $ 1,31 (2,4%) - до $ 56,35 за барель.

Ціна ф'ючерсів на нафту WTI на березень на електронних торгах Нью-йоркської товарної біржі (NYMEX) до цього часу становить $ 54,15 за барель, що на $ 0,6 (1,12%) вище рівня на закриття попередніх торгів. У понеділок ф'ючерси виросли в ціні на $ 1,35 (2,6%) - до $ 53,55 за барель.

«Ми бачимо практично U-образний розворот настрою трейдерів щодо попиту на нафту, що, без сумніву, значною мірою пов'язано зі стійким зниженням захворюваності COVID-19, а також смертності від коронавируса в США», - зазначає засновник консалтингової компанії Vanda Insights в

Сінгапурі Вандана Харі.

Саудівська Аравія і ряд країн ОПЕК + з лютого знизять видобуток нафти на 1,425 млн барелів на добу, що становить близько 1,5% світового попиту на нафту.

Тим часом, за даними джерел Bloomberg, виконання угоди ОПЕК + в січні склало 99%. Ці дані, проте, є попередніми і будуть перевірятися технічним комітетом ОПЕК + (JTC) у вівторок.


03.03.2021
Відкладений зростання: експерт розповів, чому дорожчають нафтопродукти


Однією з основних причин підвищення цін на нафтопродукти в Україні є несвоєчасна реакція українських мереж АЗС на зростання світових цін на нафту, який спостерігається ще з осені минулого року. Про це на своїй сторінці в Facebоok повідомив директор Консалтингової групи «А-95»

Сергій Куюн.

За його словами, з жовтня 2020 р ціна на нафту в світі зросла з $ 37 / барр. до $ 67 / бар .. За цей же період європейська котирування на бензин марки А-95 (закупівельна ціна) виросла на $ 261 / т (близько 7 300 грн / т, без ПДВ), а на дизельне паливо - на $ 224 / т (6 270 грн / т).
При цьому оптові ціни в Україні за цей період виросли для бензину А-95 на 7 720 грн / т, або 5,82 грн / л (з ПДВ), ДТ - на 6 950 грн / т, або 5,76 грн / л .

У той же час, за словами експерта, роздрібні ціни на АЗС в листопаді 2020 го-лютому 2021 р виросли на 4,05 і 4,19 грн / л відповідно на бензин і ДТ.
«Чому так рвонули ціни на заправках саме в лютому? Зростання було нерівномірним і відкладеним.

Ми очікували підйому щотижня з середини грудня. Найбільший гравець ринку - група «Приват» вперше з початку листопада підняла ціни тільки 27 січня, хоча нафта на той час вже виросла в півтора рази », - пише С. Куюн.

Багато що, за його словами, також визначив «провальний» січень: спочатку свята, потім локдаун, потім морози. В результаті споживання палива мінімальне, а контракти вимагають від трейдерів повного викупу обсягів у постачальників і як наслідок - частина ресурсу за старими цінами перейшла на лютий.

«До того ж, дуже сильний чинник« бодяжники », на ринку величезний обсяг безподаткового фальсифікату, який дозволяє взагалі не помічати ринкових коливань на легальне паливо. Але до кінця місяця запас міцності закінчився у всіх. І, як бачимо, ще не кінець. Сніг зійшов, споживання оживає, реакція на світові тенденції стане більш оперативної », - пояснює він.

За прогнозами експерта, потенціал для зростання роздрібних цін на дизпаливо в нинішніх умовах становить 1,6 грн / л.

«Зберігається потенціал для подальшого зростання. Закупівельна ціна на бензин зросла на 1,77 більше, ніж роздрібна. Для дизеля потенціал становить 1,57 грн / л. І це за умови стабільних цін на нафту », - резюмував С. Куюн.




22.01.2021
ВЕЛИКІ ПЕРСПЕКТИВИ МАЛИХ АЗС
Модульні заправки вже давно широко поширене явище в Європі і США. В Україні такий формат ще тільки розвивається разом із законодавчою базою для регулювання їх діяльності. Однак не дивлячись на можливі перепони, малі АЗС дуже привабливі і для споживачів, і для інвесторів.

Європейська практика показала, що малі АЗС - це легальні і безпечні заправки для людей, які хочуть платити тільки за якісне паливо і тільки за нього. Адже сама бізнес модель таких заправок виключає колосальні витрати на додаткові послуги, які в кінцевому рахунку відображаються на вартості палива для простого споживача. На ціну палива впливають не тільки об'єктивні фактори: світові ціни на нафту, її переробка, логістика та податки, а й суб'єктивні: сам формат заправки, сума інвестицій в її будівництво і ділянку, кількість співробітників, їх зарплати, оплата за електроенергію, обслуговування устаткування, витрати на рекламу і тд. І за все це потрібно платити ...

В Європі споживач знає і розуміє ці особливості, і сам вирішує чи готовий він переплачувати 10-30% за літр. Тому в західних країнах широко поширений формат малих-модульних АЗС. Що в ЄС, що в Україні, модульні заправки реалізують переважно дизельне паливо. Це найбільш затребувана категорія ринку і в тому числі найбезпечніший вид палива. Варто зазначити, що статистика інцидентів на міні-АЗС з ДТ в світі, і Україні, практично не відрізняється від ПП на АЗС великого формату. Ці дані легко можна потвердеть з відкритих джерел МНС і новин в ЗМІ.

Модульні АЗС вже давно норма для Європи, держава не перешкоджає їх діяльності, що сприяє здоровій конкуренції і розвитку ринку.

Це легальний і цілком безпечний формат, що навіть в Німеччині ліцензують стаціонарні заправки ТД від 1000 до 5000 літрів без проекту і узгодження з місцевим Державними архітектурно-будівельними інспекціями. Також вони не вимагають проект і узгодження на мобільні заправки, наприклад, IBC контейнер (Intermediate Bulk Container).

В Україні малі модульні АЗС займають близько ¼ ринку палива, і ця категорія тільки зростає з кожним роком. Здебільшого вони реалізують ДТ, рівень споживання якого в нашій країні за останні роки збільшився вдвічі.

Експерти також прогнозують подальше зростання категорії на 20% протягом наступних 5 років. Важливо відзначити, щоб модульні АЗС України почали об'єднаються в Національну Асоціацію паливного рітейлу. Таким чином вони хочуть захистити свої законні права та добитися єдиних правил ліцензування, - сказано на сайті НАТР.


20.01.2021
Зріджений газ пропан-бутан (LPG)
Відповідно до стандарту ГОСТ ЕN589 діє до: 2017 в залежності від сезону в українських мережах АЗК рекомендовано реалізовувати такі марки зрідженого нафтового газу: А, С, Е. У зимовий період з 16 листопада по 15 березня LPG марки А, в літній період з 16 травня по 15 вересня - Е, в перехідні, навесні (з 16 березня по 15 травня) і восени (з 16 вересня по 15 листопада) реалізують марку С.

Одне з головних відмінностей цих марок - тиск пара, яка вимірюється при температурі 40 ° с. Так, зріджений нафтовий газ марки А повинен мати тиск 950 кПа, для марки С - 700 кПа і всього 275 кПа - для літнього газу марки Е.

Як відомо, LPG на борту автомобіля зберігається в рідкому вигляді, і тільки перед уприскуванням в циліндри в редукторі суміш переходить в газоподібний стан. Зимовий газ повинен випаровуватися легше.
21.01.2021
Відмінність дизельного палива - в чому різниця характеристик марок
Відмінності зимового і літнього дизпалива наочно видно в усереднених основних характеристиках пального, різної буде:

Температура закипання. ДТЛ отримують при вскипании вуглеводневих фракцій при t ° 180 - 360 ° C, ДТЗ - 180 - 340 ° C.

Температура спалаху. 62 ° C для літнього палива і 40 ° C для зимового дизеля.

Температура застигання. Для зимового ДТ -35 ° C, тоді як для літнього -5 ° C.

Густина. Для марки «Л» становить не вище 860 кг / м³, для «З» - не більше 840 кг / м³.

При зростанні температури википання ДТ, може статися посилена закоксованность форсунок, а також виникнути димність

Головна відмінність дизпалива для зими і літа полягає в специфіці використання, так:

Експлуатувати техніку, заправлену річним ДТ, при температурі нижче допустимої заборонено. Інакше з ладу вийде паливна система, ремонт якої обійдеться не дешево. Виконати перехід на зимовий дизпаливо коштує при перших заморозках.

Обслуговування авто зимовим ДТ допустимо і в теплі сезони. Але таке рішення буде недоцільним. В даному випадку віддача мотора буде нижче, при цьому токсичність вихлопу стане вище звичайного.
Контакты
+38 068 114-80-02
+38 068 328-96-69
dgb.premium@gmail.com
49000, м. Дніпро

Поштова адреса: 49000,
м. Дніпро, ВПЗ № 5 а/с 465
Введіть Ваш E-mail
Як вас звати?
«Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних та погоджуєтеся c політикою конфіденційності»
Хотите мы Вам перезвоним ?
Введите Ваш номер телефона
+380681148002
«Нажимая на кнопку, вы даете согласие на обработку персональных данных и соглашаетесь c политикой конфиденциальности»